WAKACJE 2019 – WYJAZD DO SZWAJCARII

W dniu 24 czerwca wraz z s. dyrektor Dobromiłą i panem Grzegorzem oraz najstarszą młodzieżą Domu Ojca Gwidona

w godzinach wieczornych wyruszyliśmy w podróż do Szwajcarii. Już na samy początku, bo w Krakowie doszło do miłego

nieplanowanego spotkania i poczęstunku u braci Zakonu Ducha Świętego w Dąbrowie na Skraju Puszczy Niepołomickiej.

Następnego dnia w godzinach porannych dotarliśmy do Wenecji, gdzie zwiedziliśmy takie miejsca jak: Plac Świętego Marka,

Most Westchnień, Kanał Grande, Most Rialto oraz wiele urokliwych uliczek i kanałów z gondolami.

Zjedliśmy pizze – najsłynniejsze danie włoskie i wyruszyliśmy w dalszą część podróży. Po drodze zatrzymaliśmy się w Padwie,

gdzie zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Antoniego. W godzinach wieczornych dojechaliśmy do Meride w Szwajcarii.

Podczas pobytu w tym pięknym kraju odpoczywaliśmy na plaży Riva San Vitale, a także wędrowaliśmy po górach,

zdobywając takie szczyty jak: Monte San Giorgio z skąd podziwialiśmy krajobrazy gór i jezior (jezioro Lugano i Lago Maggiore).

Zobaczyliśmy zaporę Verzasca, znana z filmu o agencie 007. Podczas pobytu nad jeziorem Lago Maggiore zwiedziliśmy

Sanktuarium Madonna del Sasso w Orselinie, który jest słynnym celem pielgrzymek. Jedną z wielu atrakcji był wjazd

kolejką na górę Monte Generoso, gdzie dzięki Panu Józefowi z Arzo przy cudownych widokach, mogliśmy skosztować

tradycyjnych dań szwajcarskich. Kolejnym ciekawym miejscem, które zobaczyliśmy była Góra Zbawiciela – Monte San Salwatore,

na którą także wjechaliśmy kolejką. Zwiedziliśmy znajdujące się tam muzeum, a także zjedliśmy pyszne lody.

Zdobywaliśmy jedne z najwyższych partii gór Alp, przełęcz San Gotardo i San Bernardinio. Dzięki uprzejmości Polsko-Szwajcarskiej

rodziny mieszkającej w Szwajcarii zaczerpnęliśmy wiedzy historycznej o tym kraju, zwiedziliśmy zamki w Belinzonie oraz

urządziliśmy piknik. Z uwagi na to, że mieszkaliśmy blisko granicy z Włochami, w jednym z wakacyjnych dni pojechaliśmy

do Mediolanu. Zwiedziliśmy tam Katedrę Duomo Di Milano, Galerię Vittorio Emanuele II oraz pomnik słynnego Leonardo.

W miejscu gdzie mieszkaliśmy zwiedziliśmy Museo dei fossils from Monte San Giorgio, a także wiele urokliwych miejsc i winnic.

Warto wspomnieć o wspólnie spędzonych wieczorach u księdza Mirka (Don Mirko) na niekończących się rozmowach,

zabawach oraz przepysznych posiłkach. Z naszego wyjazdu przywieźliśmy wiele prezentów podarowanych przez naszych

przyjaciół ze Szwajcarii. Serdecznie dziękujemy!