„PODRÓŻ MARZEŃ” DO WROCŁAWIA

Już po raz kolejny wolontariusze działający w Szkolnym Kole Wolontariatu przy Zespole Szkół im. Oddziału Partyzanckiego AK „Jędrusie” w Połańcu zorganizowali wycieczkę z okazji Dnia Dziecka dla naszych wychowanków.

W dniach 13-14.06.2019 r. zwiedzaliśmy Wrocław. Zaczęliśmy od najstarszej części miasta – zabytkowego Ostrowa Tumskiego i Piaskowego. Na Ostrowie Tumskim zwiedziliśmy zabytkową Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, kościół św. Krzyża i kościół św. Idziego.

Spacerowaliśmy po słynnym Moście Tumskim, zwanym Mostem Zakochanych. Następnie wybraliśmy się na godzinny rejs po Odrze, gdzie mieliśmy możliwość podziwiania malowniczego krajobrazu miasta. Kolejnym bardzo interesującym punktem zwiedzania była Biblioteka Narodowa Ossolińskich.Następnie zwiedziliśmy najstarsze budynki Uniwersytetu Wrocławskiego.

Zachwyt zwiedzających wzbudziły Stare Jatki i przepiękny, tętniący życiem wrocławski rynek, dzieci z radością szukały znajdujących się we Wrocławiu krasnali. Drugiego dnia obejrzeliśmy „Panoramę Racławicką”. a następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie mogliśmy podziwiać dzieła największych polskich artystów.

Kolejnym punktem w naszej podróży była Hala Stulecia w Parku Szczytnickim. O godzinie dwunastej podziwialiśmy pokaz grających fontann otoczonych pergolą. Wodnemu widowisku towarzyszyła muzyka klasyczna. Oświetlenie oraz multimedialne animacje dały niesamowite wrażenie artystyczne, które kontynuowaliśmy, oglądając wystawy w Muzeum Sztuki Współczesnej.

Odwiedziliśmy również wrocławskie zoo. Po wyczerpującym dniu w malowniczej restauracji „ Letnia” zjedliśmy obiad, a następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wyjazd nie byłby możliwy bez wsparcia darczyńców i pomocy sponsorów, którym pragniemy serdecznie podziękować.